Skip to main content
Nyheter

5.tips til sosiale medier i krisetider

By 15/06/2020juli 29th, 2021No Comments

Usikker på hva du skal gjøre med bedriftens sosiale medier i denne krisetiden?Her er 5. nyttige tips til deg:

1. Fortsett å vær aktiv på sosiale medier – vær synlig. Det er her kundene er nå. Hvis du ikke er aktiv og har gjerne ikke vært så flink til å lage godt innhold. Så er tiden inne for det nå.

2. Ta en gjennomgang av strategien din og planlegg nytt innhold. Spør deg selv, hva trenger kundene mine nå? Det er kanskje ikke lengre ny kjole til 17. mai eller konfirmasjonen. Men kanskje du selger fine koseklær eller en god turjakke?

3. Vær ærlig, ekte, personlig og vis at du tar ansvar. Dette er en vanskelig tid for alle. Det vet kundene. Vis også at du tar myndighetenes råd på alvor.

4. Bli god på kundeservice. F.eks. bør du nå justere knappene på Facebook siden din. Legg til «send melding», og lag gjerne et innlegg at de nå kan ta kontakt med dere på messenger. Kanskje du bør teste ut å tilby FaceTime shopping? Så kan kundene få se hva du selger. Hva med å få varen sendt hjem på døren til kundene?

5. Denne tiden er en perfekt anledning til at du skaffer deg mer kunnskap i sosiale medier og innsikt i hva kundene dine prater om og ønsker. Hent inspirasjon og tenk ut nye forretningsideer og måter å selge på. Jeg vil snart tilby 1-1 webinar for deg som vil lære enda mer om sosiale medier, og hvordan din bedrift kan bli enda bedre.

Lykke til!

c